CHŁODNIK Z BOTWINY WEGAŃSKI

Jogurtowy chłodnik z botwiny (wegański!), podany z koperkiem, zielonym groszkiem i tofu


Nigdy w życiu nie próbowałam chłodnika. Ani roślinnej, ani pierwotnej wersji. Postanowiłam w ten upalny dzień nadrobić zaległości i sprawdzić fenomen różowej zupy.


Składniki (na 1 porcję):

  • 250 g-300g naturalnego jogurtu sojowego 
  • pęczek botwinki (u mnie 3 średnie bulwy z łodygami i liśćmi)
  • sok z 1/2 cytryny
  • 1/2 zielonego ogórka
  • tofu (u mnie z chili, może być naturalne)
  • groszek zielony świeży
  • świeży koperek od przybrania
  • sól i pieprz do smaku
  • opcjonalnie rzodkiewki

    Botwinkę pokroiłam drobno, razem z liśćmi i łodygami przełożyłam do garnka, zalałam gorącą wodą. Dodałam 1/2 łyżeczki soli i gotowałam około 15 minut. Ogórek obrałam, starłam na tarce o dużych oczkach (to samo możesz zrobić z rzodkiewkami). Po ostudzeniu botwinkę przełożyłam do kielicha blendera, delikatnie zmiksowałam. Dodałam jogurt i ponownie zmiksowałam całość. Zmieszałam z ogórkiem, sokiem z cytryny i przyprawami. Podałam z koperkiem, świeżym groszkiem i pokruszonym tofu.



  • Chłodnik zdał egzamin! 



    zapraszam na mój instagram: instagram.com/karomro

    i stronkę: facebook.com/zjadlamniebo


    1 komentarze