Salak, tamarynd, kokos


Ryż na mleku kokosowym, gotowany z salakiem, tamaryndem, gruszką i kiwi

Dzień dobry!
Witam ponownie po krótkiej przerwie. Miło mi Was gościć u siebie!
Mam nadzieję, że kolejne posty będą pojawiać się nieco bardziej regularnie. A to ze względu na małą przeprowadzkę, inne studia, dużo pracy i nieco inny tryb życia. Wychodzę i wracam, kiedy jest ciemno, ale postaram się przyrządzać jeszcze jakieś potrawy chociażby w wolne dni!

Tymczasem na powitanie wpada klasyczna już na tym blogu ryżanka, lecz...w nieco egzotycznym klimacie. Na przecenach w Tesco znalazłam mnóstwo owoców, których nikt nie zechciał (nie dziwne), które nie tylko pierwszy raz w życiu smakowałam, ale i widziałam.

Robiąc mały eksperyment, postanowiłam wrzucić je do garnka w najbardziej neutralnym wydaniu.

Składniki:
  • 4 łyżki ryżu (dowolnego gatunku)
  • 2 owoce salak
  • 2 owoce tamaryndu
  • 1 kiwi
  • 1 gruszka
  • płynna część puszki mleka kokosowego
Owoce umyłam, obrałam, pokroiłam w części. Mleko zagotowałam, wsypałam ryż. Całość gotowałam do miękkości, około 40 minut.


Powiem Wam tylko, że okazało się bardzo egzotycznie, orientalnie i niesamowicie słodko! Pychota i eksperymentatorski sukces. I poszerzenie wiedzy o nowe rośliny.

0 komentarze