Kiełbaski BeVege na dwa sposoby!

 Kiełbaski grzybowe BeVege smażone z pomidorkami koktajlowymi / jabłkiem i cynamonem - propozycja obiadowa


Hej! Jakiś czas temu otrzymałam propozycję wypróbowania i przygotowania dań z nowymi produktami firmy BeVege. Jako że znałam tą firmę od jakiegoś czasu, ale nigdy nie było mi dane przetestować ich propozycji (ze względu na jedynie wegetariańskie składy- z dodatkiem jajka), bardzo się ucieszyłam, że wraz z wdrożeniem na rynek nowej linii- tym razem całkowicie roślinnych artykułów, napisali właśnie do mnie! Z miłą chęcią przyjęłam ofertę zostania testerem i już zaczęłam główkować, co z takimi smakołykami upichcić...


Ku wielkiemu zaskoczeniu, zamiast kilku artykułów, dostałam...całe, ogromne pudło! Siedziałam wtedy przy herbatce i krakersach, plotkując w najlepsze z moją przyjaciółką Agnieszką, kiedy do pokoju weszła mama targająca wielki karton zaadresowany do mnie. Ale ja spodziewałam się tylko kiełbasek!- oznajmiłam. Aga stwierdziła, że będzie mieć ubaw (dokładniej polew/bekę w języku studenckim- czy ktoś jeszcze używa słowa polew?) w najlepsze, kiedy okaże się, że zawartością tej ogromnej paczki są same kiełbasy, a raczej wegańskie wyroby kiełbasopodobne. Więc go miała.


Na pierwszy ogień poszły kiełbaski grzybowe. Można przyrządzać je standardowo- smażąc, grillując, podgrzewając w mikrofali lub w gorącej wodzie, co też uczyniłam. Na śniadanie skosztowałam grzybowych kiełbasek na gorąco z wody- jak w dzieciństwie- z dodatkiem świeżego, upieczonego w nocy chleba, wegańskiego masła roślinnego, własnoręcznie ukręconą musztardą i keczupem z patisonów. O ile mój przełyk spłonął po zjedzeniu tak dużej ilości musztardy (moja domowa mikstura osiągnęła ostrość papryczek jalapeno), zdążyłam zasmakować grzybowych kiełbasek. Smak jest wyraźny, lecz nie bombardujący kubków smakowych- pasuje zdecydowanie w wielu kompozycjach. Dlatego też na obiad postanowiłam przyrządzić je zarówno na słono jak i...słodko! Tak jest, w dodatku ta wersja spodobała mi się nawet bardziej.

Propozycja obiadowa:

Kiełbaski BeVege zasmażane na słono: z pomidorkami koktajlowymi / na słodko: z jabłkiem i cynamonem, podane z sałatą i puree z pieczonego selera, pietruszki i migdałów

Puree:

Selera, 2 pietruszki i garść migdałów bez skóry umieściłam w piekarniku nagrzanym do 180-200 stopni C. Oprószyłam solą i skropiłam oliwą z oliwek. Piekłam do miękkości (ok. 20 minut). Po wystudzeniu zblendowałam na gładką masę, dolewając mleka sojowego do uzyskania upragnionej konsystencji. Doprawiłam białym pieprzem, rozmarynem i solą. 


Kiełbaski grzybowe BeVege z pomidorkami koktajlowymi:


  • 2 kiełbaski, pokrojone na kawalki
  • garść pomidorków koktajlowych, przekrojonych w ćwiartki
  • olej/oliwa do smażenia (u mnie olej ryżowy z chili)
  • ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę
  • kmin rzymski, oregano, sól, pieprz, świeża bazylia


Na patelni rozgrzałam olej. Dodałam przyprawy, przesmażyłam, następnie czosnek oraz kiełbaski. Smażyłam 2 minuty, stale mieszając, kolejno wrzuciłam pomidorki, posoliłam i poczekałam aż puszczą sok. Dolałam odrobinę wody i poddusiłam przez chwilę. Voila!


Kiełbaski grzybowe BeVege z jabłkami i cynamonem:


  • 2 kiełbaski, pokrojone na kawałki
  • 1 jabłko, pokrojone w kostkę
  • masło roślinne do smażenia
  • 1/2 cebuli, pokrojonej w piórka
  • 1/2 kostki bulionu
  • 1 łyżeczka słodu (u mnie cukier cynamonowy)
  • 1/2-1 łyżeczki cynamonu


Masło wegańskie rozgrzałam na patelni, dodałam cebulę, podsmażyłam do zezłocenia. Kolejno jabłka, cynamon oraz cukier. Po 2 minutach dolałam odrobinę wody i rozpuściłam kostkę bulionową. Poddusiłam do miękkości i odparowania wody.




Chętnie poznam Waszą opinię, co sądzicie o tym daniu! Piszcie w komentarzach :)

Zapraszam również na mojego instagrama: instagram.com/karomro
i facebooka bloga: zjadlamniebo.blogspot.com

Wkrótce kolejne odsłony produktów BeVege!

Aha, i wszystkiego najlepszego z okazji dnia weganizmu!!!

0 komentarze