159 CIECIORNICA PO RAZ PIERWSZY

Cieciornica ze świeżym szczypiorem podana z kawałkiem chlebka bananowego z owocami leśnymi i cytrynowego ze szpinakiem oraz sałatką grecką


  • cieciornica z kurkumą, curry i dużą ilością mielonego kminku
  • świeży szczypior
  • chlebek bananowy z masłem orzechowym oraz leśnymi jeżynami, malinami i jagodami (pieczony przeze mnie)
  • chlebek cytrynowy ze szpinakiem (również pieczony przeze mnie)

    sałatka grecka z wegańskim serem typu feta:
  • ogórek zielony
  • pomidor
  • oliwki zielone
  • sparzone liście rzodkiewki
  • olej z suszonych pomidorów
  • wegański ser feta Sheese (Rice Up Wholefoods Ltd, Southampton)
do picia: czarna kawa ze spienionym mlekiem migdałowo-waniliowym Almond Breeze (UK)
słucham: Melanie Martinez



Cześć! Dziś na blogu i na moim stole cieciornica po raz pierwszy. Ach, za sprawą tego świeżego szczypioru przypomniały mi się wszystkie dziecięce śniadaniowo-jajeczne smaki. Ale dziś mamy kala namak oraz płatki drożdżowe i wcale nie potrzebujemy eksploatować przyjaciół mniejszych, żeby zjeść równie smaczny posiłek w kolorach słońca ;-)

Mojej mamie również zasmakował ten wegański przysmak, sądzę więc że na stałe zagości w naszym menu. Podaję ją z sałatką grecką, w której znalazły się kawałki szkockiego sera na oleju kokosowym typu feta. Jest wyjątkowo słony, więc zalecam spożycie z umiarem. Według mnie godnie naśladuje swój pierwowzór przy spokoju sumienia.

Chlebek bananowy natomiast to własna (jak zwykle) modyfikacja najbardziej chyba znanego wegańskiego wypieku, który nie wymaga za wiele myślenia- przepis znajduje się m.in. na blogu Jadłonomii. U mnie- więcej bananów, dodatek sody i wody gazowanej, maliny i jeżyny, które zebrałam nad stawami (pełne pudełko owoców w zaledwie pół godziny na spacerze!)

Zajadam przy filmie, z kubkiem gorącej kawy oraz szkockiej esencji kawowej w mleku migdałowo-waniliowym. Istna rozpusta. Tak jest, lubię gorącą kawę nawet przy 30-sto stopniowym upale :-)




Zapraszam na facebook i instagram!

0 komentarze