132 NASTĘPNY PORANEK W GÓRACH

Kanapki ze słodkim wegańskim twarożkiem, dżemem wiśniowym i dąbrówką oraz pesto z liści i chwastów, suszonymi pomidorami i kwiatami pokrzywy


  • chleb od Brzęczka
  • wegański słodki twarożek z nerkowców, kaszy jaglanej, mleka kokosowego słodzony cukrem cynamonowym (przepis w poprzednim poście)
  • dżem wiśniowy
  • dąbrówka
  • suszone pomidory
  • kwiaty pokrzywy
  • zielone pesto z liści i chwastów

    Przepis:
  • liście kalarepy
  • liście rzodkiewki
  • liście młodej pokrzywy
  • czosnaczek pospolity
  • płatki drożdżowe nieaktywne
  • pestki dyni 
  • olej z orzechów włoskich
  • sól i pieprz do smaku

    Przygotowanie:
    Liście umyć, osuszyć i drobno posiekać. Wszystkie składniki zblendować, dodać pestki dyni, płatki drożdżowe oraz sól i pieprz do smaku oraz olej w preferowanej ilości do uzyskania gładkiej konsystencji.

Wczoraj wybrałam się na łąkę. Poszukiwałam przede wszystkim młodą pokrzywy, ale wróciłam dodatkowo z zapasami kwiatów, czosnaczku czy tasznika. Powoli zamieniam się w leśną czarownicę, odprawiającą czary przy pomocy ziół i darów lasu. To dopiero początek naturalnych dobroci, a ja już nie mogę doczekać się sierpnia z wysypem jeżyn w borze czy malin i poziomek w przydomowym ogrodzie. Tymczasem na działce smakowałam czosnku niedźwiedziego i szczawu. Wciąż jest zbyt zimno, żeby rano otworzyły się pączki stokrotek, ale wierzę, że już prędko zrobi się naprawdę ciepło...

Zapraszam: instagram | facebook | ask.fm 

0 komentarze