16 CYNAMONOWE PŁATKI Z FIGAMI, ORZECHAMI I DARAMI LASU

Płatki żytnio-orkiszowe z dziką różą, jabłkiem, jeżynami, malinami i figami z dodatkiem orzechów włoskich i laskowych, przyprawione cynamonem i gałką muszkatołową oraz oblane miodem



Składniki:
  • płatki żytnie (1 łyżka)
  • płatki orkiszowe błyskawiczne (3 łyżki)
  • figi (2 sztuki)
  • garść orzechów laskowych i włoskich (dostawa od babci)
  • jabłko krojone w kostkę (1/2 sztuki)
  • dzika róża (owoce zebrane w lesie, 5 sztuk)
  • garść malin i jeżyn (zebranych w lesie)
Przygotowanie:
Płatki orkiszowe i żytnie wsypałam do szklanki gotującej się wody, doprawiłam szczyptą soli do smaku. Gotowałam pod przykryciem do czasu wchłonięcia przez płatki 3/4 ilości wody. Owoce dzikiej róży pokroiłam w drobne części, jabłko w kostkę, dorzuciłam do gotujących się płatków i doprawiłam solidnie gałką muszkatołową oraz cynamonem. Zmniejszyłam ogień i gotowałam 2 minuty stale mieszając płatki. Na wierzch ułożyłam garść malin i jeżyn oraz pokrojone w ćwiartki figi. Dorzuciłam mieszankę orzechów laskowych i włoskich, oblałam miodem (można zastąpić innym słodzidłem, gdyż dzika róża oraz jabłko nadały lekko kwaskowaty smak potrawie).


do picia: zielona herbata z czystkiem, limonką i miodem leśnym



Dziś wrzucam pierwszy przepis przyrządzenia na potrzeby akcji kulinarnej. Jesień w pełni zapanowała w mojej kuchni, wczorajsze zbiory w lesie poszczęściły się dorodnymi, pięknie wyrośniętymi na słońcu jeżynami, malinami i pierwszymi jabłkami na drzewach. Dzika róża i mieszanka przypraw nadają niezwykłego aromatu i charakteru całości. 
Za parę minut wracam do Krakowa w poszukiwaniu kolejnego mieszkania i w celu załatwienia pierwszych spraw w nowym roku akademickim. Najchętniej zaszyłabym się we własnym pokoju w górach na wieczność, ale niestety czas wyrwać się z letniego, błogiego stanu i powrócić w straszną, wielkomiejską rzeczywistość. 
Jabłko z cynamonem 2015

1 komentarze

  1. Pięknie...Zdrowo...Pysznie!!!

    Zapraszam do siebie! www.make-life-green.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń