141 NAJPROŚCIEJ

Chleb z konopią z masłem orzechowym, pomidorem, ogórkiem kiszonym; pastą gryczaną i pokrzywą oraz wędzonym tofu


  • chleb na zakwasie z konopią
Kanapka 1:
  • ogórek kiszony (produkcji mojej babci)
  • pomidor
  • masło orzechowe
Kanapka 2:
  • pasta gryczana (Tesco)
  • ogórek kiszony
  • pomidor
  • młoda pokrzywa (zebrana w Goczałkowicach)
Kanapka 3:
  • pasta gryczana (Tesco)
  • ogórek kiszony
  • tofu wędzone

do picia: czarna herbata; gorący sok tłoczony jabłkowo-aroniowy


Ktoś polecił mi zastosowanie wędzonego tofu jako "oscypek" na kanapce z kiszonym ogórkiem. Strzał w dziesiątkę- równie świetnie pasował wraz z ziołowym smalczykiem roślinnym zamiast pasty gryczanej. Ogórek kiszony na śniadanie kojarzy mi się z jakimś hotelowym czy wakacyjnym śniadaniem, choć nie do końca mogę sobie przypomnieć skąd znam ten smak. Babcia rok do roku produkuje przetwory i kisi ogórki, stąd mam ich do wykorzystania dostatek. Polecam nawet z samym tłuszczem (roślinnym) na pajdzie miękkiego chleba (tu sprawdza się bez porównania pszenny od Brzęczka). A masło orzechowe po prostu pasuje mi do wszystkiego ;-)

1 komentarze