Słodka owsianka dyniowa ze śmietanką



Owsianka z pieczoną dynią, owocem kaki, śmietanką kokosową i malinowym syropem, posypana orzeszkami cedrowymi



 Dzień dobry! Dziś jednokubkowa i całkiem niepozorna owsianka (bo cóż innego mogłabym zaprezentować jako standardową ZjadłamNiebową reaktywację?), lecz przebijająca smakiem wszystkie tegoroczne :) 


Składniki dla 1 osoby:

  • ćwierć upieczonej dyni piżmowej 
  • 1 owoc kaki
  • 4 łyżki płatków owsianych
  • 2 szczypty siemienia lnianego (niemielonego)
  • mleko sojowo-ryżowe
  • 2 łyżki śmietany kokosowej
  • garść orzeszków cedrowych
  • syrop malinowy Askeys Treat! (Tesco, UK)
  • przyprawa pumpkin spice 
  • mnóstwo cynamonu
Dynię rozkroiłam, wyjęłam pestki, posmarowałam delikatnie oliwą z oliwek i piekłam przez 40min w piekarniku nastawionym na 200 stopni. Ćwierć wykorzystałam dzisiejszego ranka, resztę- gotując curry i gulasz.

Dynię i kaki obrałam, pokroiłam w kostkę. Włożyłam do garnka, w którym zagotowałam mleko roślinne z odrobiną wody. Dodałam płatki owsiane i siemię, doprawiłam cynamonem i przyprawą pumpkin spice, gotowałam całość przez około 5 minut, aż do zgęstnienia. 

Przełożyłam do kubka, podałam z gęstą śmietanką kokosową (z góry puszki mleczka kokosowego), syropem malinowym i orzeszkami cedrowymi. Voila!




Założyłam ZjadłamNiebowego instagrama! Wpadnijcie tutaj: instagram.com/zjadlamniebo


0 komentarze