TORTILLA DOMOWA Z HUMMUSEM I AWOKADO

Tortilla pełnoziarnista nadziana hummusem pomidorowym, awokado, kiełkami jarmużu i innymi warzywami


Dodatkowa godzina to tylko kolejny dobry powód do gotowania! Dziś przed szóstą zabrałam się za przygotowywanie ciasta. Miałam ochotę na ulubione połączenie, które zajadam ostatnim czasem w towarzystwie pieczywa cały czas: hummus, awokado i kiełki. W domu chleba dziś brak, bo zapomniałam zakupić drożdży. Na szczęście zaopatrzyłam się w paczkę mąki pełnoziarnistej i tak oto powstało to poranne danie.


Ciasto:
  • 300 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 170 ml ciepłej wody
  • 1 łyżeczka oliwy z oliwek
  • łyżeczka soli
  • opcjonalnie łyżka ziół (u mnie posiekana natka pietruszki)
Mąkę i sól zmieszałam z wodą i oliwą, zmieszałam i uformowałam kulę ciasta. Podzieliłam na 6 kawałków, z każdego lepiąc małą kulkę. Na wysypanej mąką stolnicy rozwałkowywałam każdą kulkę za pomocą wałka (również oprószonego mąką) do powstania cienkiego, okrągłego placka na podobieństwo sklepowej tortilli (o średnicy patelni). Suchą patelnię rozgrzałam, każdy placek smażyłam przez około 20 sekund z każdej strony aż do powstawania bąbli. Gotowe tortille układałam na talerzu, przykrywając ściereczką aby zapobiec wysychaniu.

Farsz:
  • hummus pomidorowy
  • awokado
  • sok z cytryny
  • sól do smaku
  • kiełki jarmużu
  • papryka czerwona
  • pomidor
  • sałata zielona
  • opcjonalnie: wegański sos barbeque (Aldi)

Na połowie tortilli rozsmarowałam hummus, ułożyłam kawałki warzyw, sałaty, kiełki. Awokado pokroiłam w pasy, skropiłam sokiem z cytryny i oprószyłam solą. Zawinęłam, dodałam sosu i zajadałam ze smakiem.


Do picia: czarna kawa ze spienionym mlekiem laskowym (Alpro)




Zapraszam:

0 komentarze