Nibytarta z kurkami i sosem serowym (wegańskie, bezglutenowe)


Nibytarta obiadowa z kalafiora zapiekana z serem kalafiorowo-marchewkowym, kurkami z lasu, jarmużem i wegańskim parmezanem


Dziś prezentuję superpożywny obiad, który pojawił się w głowie wraz z ochotą na...pizzę! Podczas grzybobrania, kiedy ja polowałam na grube borowiki i inne gąbczaste grzyby ukryte pod gęstymi warstwami mchu, mój chłopak dostrzegał bystrym okiem maleńkie kurki. Własnie one idealnie pasowały mi podane w postaci dania podobnego do pizzy. Na parapecie marnował się jednak kalafior, co przesądziło sprawę, co mam dzisiaj piec i przyrządać.


Składniki na 2 średnie porcje

Spód:

  • 1/2 główki kalafiora
  • 1/2 szklanki płatków jaglanych
  • szczypta soli
  • 3 łyżki zmielonego siemienia lnianego
  • 1/2 szklanki wody
  • ulubione przyprawy
Piekarnik nastawiłam na 200 stopni.

Siemię zalałam wrzątkiem, pomieszałam i odstawiłam na kilka minut do napęcznienia. Kalafiora umyłam, rozdzieliłam różyczki, pokroiłam drobniej. Posiekałam całość szybko w blenderze kielichowym. Dodałam płatki jaglane, przyprawy, siemię, wymieszałam do uzyskania zbitej masy. Rozprowadziłam w formie. Piekłam przez 40 minut. Po tym czasie wyciągnęłam i rozsmarowałam masę serową oraz obsypałam dodatkami (poniżej). Piekłam jeszcze 10 minut, później wyłączyłam piekarnik i pozwoliłam tarcie ochłodzić się razem z nim. Wyciągłam kiedy jej temperatura była idealna do zjedzenia i rozkoszowałam się smakiem. Jeść widelcem lub łyżką, nie jest to "ciasto" o twardej strukturze, lecz w stu procentach zaspokoiło moje pizzowe pragnienie :)

Masa serowa:
  • 1/2 główki kalafiora
  • 2 średnie marchewki
  • mleko sojowe
  • około 3 duże łyżki płatków drożdżowych
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej lub wędzonej w proszku
  • sól zwykła lub kala namak
  • kurkuma, curry, pieprz czarny
Kalafiora i marchewki ugotowałam na parze do miękkości. Po przestudzeniu przełożyłam do blendera i zmiksowałam z przyprawami na gładką masę, dolewając mleka sojowego do uzyskania upragnionej konsystencji. Można eksperymentować dodając do masy np. wegańskie "masło" lub inny tłuszcz, musztardę itp. 

Na wierzch:
  • kurki (garść lub dwie)
  • oliwa z oliwek
  • liść jarmużu
  • świeży rozmaryn
  • wegański parmezan Violife
  • majonez wegański  
Kurki przesmażyłam na oliwie. Liść jarmużu postrzępiłam na małe kawałki, to samo uczyniłam z gałązką świeżego rozmarynu. Kawałek "parmezanu" starłam na tarce o dużych oczkach.




Jeśli lubicie takie kombinacje, dajcie mi proszę dać co sądzicie w komentarzu. Zapraszam do obserwacji i oznaczania mnie na zdjęciach Waszych kolejnych dań inspirowanych przepisami z bloga :) Dziękuję za wszystkie, które dostałam do tej pory! Jestem przeszczęśliwa :)

instagram @karomro

facebook zjadłam niebo


2 komentarze